Century 21: Rozhovor s Martinem Žákem

15.12.2016 /

Rozhovor s Martinem Žákem, majitelem a franšízantem realitní kanceláře CENTURY 21 Positive

Začněme od začátku. Proč zrovna reality?

Možná to bude znít trochu jako fráze, ale je to opravdu zajímavá a zábavná práce s lidmi. Setkáváte se stále s někým novým, ale také se k vám vracejí a doporučují vás klienti z minula. Zpětná vazba od spokojeného klienta je něco, co velmi potěší a díky čemu mám ze své práce skutečně dobrý pocit. Navíc se v realitách dají vydělat pěkné peníze. Není to zadarmo, ale vše mohu vlastním přístupem hodně ovlivnit. Upřímně, lidé budou vždy potřebovat bydlet, do budoucna se tedy vždy bude prodávat a kupovat. Takže je to také práce perspektivní. Přidáte-li časovou nezávislost, volili byste jinak? 🙂

Jaké byly začátky Vaší profesní dráhy v realitách?

Těžké, ale když člověk něco chce, tak to určitě dokáže… Což platí v i v mém případě. Tehdy, když jsem svou profesi profesionálního tanečníka opouštěl, jsem ještě nevěděl, co chci. Z „ baleťáka“ (sólisty Národního baletu Brno) jsem se stal realitním makléřem a po té majitelem franšízy. V 35 letech jsem musel z baletu ze zdravotních důvodů odejít a řešit co dál. Hodně tanečníků zůstává v oboru a věnuje se choreografii nebo učení na konzervatořích a uměleckých školách. Já jsem ale zvolil úplně jinou cestu. Nyní mám desetiletou praxi v realitách. Ještě před tím jsem 3 roky působil jako finanční poradce. Snažil jsem se správu financí a realitní transakce spojovat. V průběhu jsem ale zjistil, že reality jsou zajímavější, víc mě baví a naplňují.

Na realitní makléře bývají různé názory. Jak vnímáte svou roli v životě Vašich klientů Vy?

Tohle je hodně důležité. A pro mě vlastně jednoduché. Jde o zaměření se na potřebu klienta. Není to jen o výdělku a provizi, ale dobrém pocitu z toho, že jsem klientovi pomohl vyřešit jeho životní situaci a klient je spokojený a nadšený z mé práce. A vždy se snažím o něco navíc, poprodejní servis, celoživotní přátelství, osobní vztah. Moje motto zní: „Nestačí mi pouze spokojený klient, musí být z mé práce nadšený.“ To dává důvod být spokojený i mně a klient mě navíc dál doporučí.

Zkuste se zamyslet nad tím, čím mohou být reality zajímavé i pro běžného čtenáře? Co třeba nějaký zajímavý nevšední obchodní případ?

Uvedl bych jeden z mnoha případů, kdy se sejde více zájemců o koupi nemovitosti a předhání se v ceně. Makléř je postaven do role dražitele. Největší přínos to má pro prodávajícího, protože má možnost prodat svoji nemovitost za nejvyšší možnou cenu, kterou já mohu velmi ovlivnit. Stalo se mi to u prodeje rodinného domu v Brně, který byl ze 30. let, s původním vybavením. Nakonec se nemovitost prodala za cenu, kterou by majitelka vůbec nečekala a z mojí práce byla nadšená. Je to vždy trochu adrenalin, ale ten mě na této práci právě hodně baví. Člověk se musí oprostit od toho, kdo je mu z potenciálních zájemců o koupi víc sympatický. Musí se vžít do role majitele, kterého zastupuje a kterého v podstatě nezajímá kdo koupí, ale kdo nabídne nejvíc.

Dnes jste členem významné světové sítě. V čem má pro Vás význam být součástí franšízové sítě?

Dříve jsem měl pocit, dnes je to jistota, že velké franšízové sítě mají to, co menší realitky nabídnout nemohou: sílu značky, dobrou pověst, opravdovou spolupráci s mnoha dalšími makléři, včetně sdílení nemovitostí, a také podporu centrály. To všechno jsou věci, na které jste se svoji vlastní značkou sám. Bere to spoustu energie a času a tím vlastně i peníze.

A proč právě CENTURY 21?

Když si chcete vybrat mezi franšízovými koncepty, máte v České republice v zásadě dvě možnosti. Bud lokální síť a nebo opravdu velkého hráče. Já vsadil na CENTURY 21. Je to světová jednička a momentálně se zajímavě rozvíjí také v České republice. Přátelští lidé, proklientský přístup a opravdu velká podpora centrály jsou věci, které mi navíc v mém rozhodování velmi pomohly.

Doporučil byste zájemcům o podnikání vrhnout se do realit? Pokud ano, proč? A proč právě franšíza?

Pokud se vám líbila moje odpověď na vaši první otázku, pak bych vám reality rozhodně doporučil. Důvodem, proč právě franšíza, je zejména to, že nejste v podnikání sami. Podnikáte nezávisle, ale s velkou podporou. A protože náš tým realitních makléřů se stále rozrůstá a my potřebuje nové a šikovné lidi, kterým práce realitního makléře dává smysl, budu rád když se na mě obrátíte.

Kontakt: Martin Žák, 733 166 172, martin.zak@century21.cz, CENTURY 21 Positive, Floriánova 17, Brno-Královo Pole.

Těším se na vás…

Autor příspěvku:

REALCITY je největším vydavatelstvím v ČR zaměřeném na realitní trh. Jeho produkty působí na českém trhu již od roku 2001, je provozovatelem portálu www.realcity.cz a specializuje se na periodika určená pro profesionály v oblasti nemovitostí. V České republice vydává celkem 2 regionální tituly. Od roku 2017 je součástí českého vydavatelství VLTAVA LABE MEDIA a.s.

Google+