Kupujete nemovitost? Hledejte efektivně!

26.05.2017 /

Prim ve vyhledávání nemovitostí ke koupi hrají v současnosti specializované internetové servery. Tištěná média ale ještě „neumřela“, neboť důležitým zdrojem informací jsou podle odborníků i realitní časopisy a lidé na ně ještě nezanevřeli. A podobné výsledky průzkumů máme i my v rámci časopisu GRANDREALCITY. Statistiky ovšem poukazují i na další oblíbený zdroj – mobilní aplikace. Jak a kde tedy dnes ideálně hledat svůj nový domov?

Tisk nebo internet? Zkuste to dohromady!

Ačkoli by se mohlo zdát, že tištěná média při vyhledávání nemovitostí ustupují do pozadí, praxe ukazuje, že stále ještě hrají jednu z hlavních rolí. Důvodem je jistá důvěryhodnost, kterou si papír zachovává. S vydáním je přeci jen poměrně dost práce a něco to stojí. Opravdu relevantní zájemci o nemovitosti rádi sáhnou po klasickém tisku, od kterého očekávají přesně ty informace, po kterých prahnou. Realitní kanceláře často prohlašují, že většina klientů přichází z webu. Ale! Tato tvrzení mohou být zkreslená, neboť z praxe víme, že jen málokdo si pamatuje, kde nemovitost poprvé uviděl.

Internet jako informační doplněk

Jak jsme již předeslali, tištěná média mají v povědomí čtenářů stále ještě určitou váhu. Je to z důvodu množství nerelevantních informací, které spolu s těmi relevantními internetové prostředí nabízí.
Je prokazatelné, že dnešní doba velmi úzce spojuje realitní časopisy s internetem. Role časopisu je přitom zcela jasná. Pomocí svých inzerátů propaguje a zveřejňuje webové stránky realitních kanceláří a developerů. Ty pak dále slouží jako jeden z nejpoužívanějších informačních zdrojů v rámci vyhledávání informací o nemovitostech a stavu realitního trhu. Tak praví statistiky. U novostaveb hrají pochopitelně roli i offlinové reklamy jako billboardy apod.

Rostoucí zájem o mobilní aplikace. Hlavně v Praze a velkých městech

Mezi hlavní výhody realitních mobilních aplikací nepochybně patří možnost přistupovat k informacím odkudkoli – z tramvajové zastávky, z dopravního prostředku i z čekárny u lékaře. Spektrum možností je téměř nekonečné a nejvíce kreativní jsou v tomto směru podle nejaktuálnějších statistik lidé v Praze. Vyzkoušet můžete i naši realitní aplikaci.

Budoucnost je v symbióze

S ohledem na chování trhu a zájemců o koupi nemovitostí při jejich vyhledávání je budoucnost v symbióze všech zmíněných médií. Uvidíme, zda se časem neobjeví i jiné technologické vychytávky. Do té doby si jistě vystačíme s tím, co trh nabízí.

Pozor na fotografie

Při nahlížení do inzerátů hrají fotky důležitou roli. Majitelé nemovitostí často dělají chybu, že jim nevěnují příliš pozornosti. Ačkoli fotky o nemovitosti dost prozradí, vždy je lepší byt vidět naživo a přesvědčit se na vlastní oči. Může vám tak snadno díky chybě majitele uniknout opravdový klenot, kterému se jen nevěnoval dostatek pozornosti.

Cena mnohdy neodpovídá

O ceně se dá vždy jednat. Pokud se vám nemovitost líbí, ale nemáte dostatečný obnos peněz, určitě neházejte flintu do žita a zkuste navrhnout vlastní variantu. Mnoho majitelů nemovitostí má zkreslenou představu o tržní ceně v dané lokalitě a díky přemrštěným požadavkům se z bytu stává zbytečně ležák. Zvláště, pokud jedná osoba na vlastní pěst. V případě, že je zastoupena realitní kanceláří či makléřem, problém s cenou nebývá. I tak je jistá možnost smlouvat. Třeba budete mít štěstí.

Až si budete hledat vhodnou nemovitost, nezapomeňte si ji „proklepnout“ i na Katastru nemovitostí. Ten je zdrojem velmi cenných informací. K prohlídce se vyplatí pozvat i stavebního specialistu nebo si vyžádat dokumentaci, která prokáže technický stav budovy i nemovitosti jako takové.

Autor příspěvku:

REALCITY je největším vydavatelstvím v ČR zaměřeném na realitní trh. Jeho produkty působí na českém trhu již od roku 2001, je provozovatelem portálu www.realcity.cz a specializuje se na periodika určená pro profesionály v oblasti nemovitostí. V České republice vydává celkem 2 regionální tituly. Od roku 2017 je součástí českého vydavatelství VLTAVA LABE MEDIA a.s.

Google+