Češi chtějí dobře bydlet i na dovolené! Jaké nové nástroje můžete při hledání nemovitosti používat?

31.07.2017 /

Kvalitní ubytování je pro Čechy nejzásadnějším faktorem, podle kterého se rozhoduje při výběru letní dovolené téměř 60 % lidí. (Důležitá je pro ně samozřejmě i cena.) Upozorňujeme na tento fakt i z důvodu, že při vyhledávání ubytování Češi postupují podobně jako při hledání nového bydlení. A to se ukazuje jako správné. Existuje celá řada nástrojů, které vám mohou pomoci lépe se seznámit např. s lokalitou, místní infrastrukturou i dalšími detaily, které mohou být pro výběr nemovitosti na dovolenou stejně jako té, kde chcete v budoucnu bydlet, rozhodující.

Fotky a popis

Při volbě prázdninového bydlení postupují tuzemští zákazníci podobně jako při koupi nemovitosti. Hlavní roli hrají fotografie a detailní popis místa i hotelového pokoje. Více než čtvrtina respondentů musela v minulosti někdy řešit reklamaci dovolené z důvodu špatného ubytování. To ve skutečnosti neodpovídalo uvedeným informacím, což potvrdil i poslední průzkum Raiffeisen stavební spořitelny.

Katalogy jdou do ústraní

Podle nových průzkumů také odzvonilo katalogům cestovních kanceláří. Na popularitě naopak získávají v České republice portály shromažďující informace o různých ubytovacích zařízeních a lokacích. K oblíbeným stránkám patří také Airbnb s nabídkou ubytování v soukromí. Ať už jde o dovolenou v zahraničí, nebo v tuzemsku, vyhledává přes tyto a jiné podobné weby 56,8 % Čechů. A podobně je na tom i realitní trh. Velká řada nabídek směřuje na internetové portály, kde si lidé snadno mohou srovnat mnohé parametry. Využívají k tomu nejnavštěvovanější realitní servery, jako je realcity.cz.

Fotografie hrají a budou hrát hlavní roli

O finálním výběru rozhodují především fotografie a popis pokojů, vybavení či dalších služeb. Tím by se měli inspirovat i majitelé nemovitostí v tuzemsku (případně realitní makléři), ať už je nabízejí k sezonním pronájmům, či ke koupi. Internet nabízí mnohem více prostoru na prezentaci a lidé si tak mohou udělat o prostředí, kde se chystají strávit nějaký čas, lepší obrázek.

Zkuste i nové nástroje jako Google Maps apod.

Údaje od poskytovatele ubytování nejsou to jediné, podle čeho se člověk může v dnešní době rozhodovat. Například prostřednictvím Google Maps či jiných aplikací si jednoduše prohlédnete i lokalitu, v níž se nemovitost nachází, zajímavá místa v okolí, infrastrukturu i dopravní obslužnost v daném místě. To se hodí samozřejmě nejen při výběru dovolené, ale i při mapování lokality pro případné nové bydlení. Čím více máte informací, tím detailnější obrázek si o nemovitosti utvoříte a budete se lépe rozhodovat.

Autor příspěvku:

GRAND REAL CITY s.r.o. je největší vydavatelství v ČR zaměřené na realitní trh. Vzniklo v roce 2016 sloučením dvou velikánů REALCITY a GRAND REALITY a je součástí skupiny SCANDAL MEDIA HOUSE. Naše produkty působí na českém trhu již od roku 2001. Máme 16 let zkušeností a komplexní přehled o realitním trhu. Díky tomu jsme propojili jedinečným konceptem zájemce o nemovitost s profesionálními službami realitních kanceláří skrze časopis GRAND REALCITY ve stojanech zdarma. Vznikl tak nový komunikační kanál, který jsme dále propojili s moderními médii. Nabídky realitních kanceláří tak můžete najít v časopise GRAND REALCITY, na realitním serveru www.realcity.cz nebo i v aplikacích pro chytré telefony.

Google+