HOME STAGING NENÍ JEN O DESIGNU

22.01.2014 /

Home staging vznikl ve Spojených státech na konci 70. let a už v průběhu následujícího desetiletí se stal velmi populárním a postupně se z USA rozšířil i do zemí západní Evropy. Velmi populární je home staging například ve Velké Británii. V Česku je tahle specifická služba stále v plenkách, ale čeští průkopníci home stagingu již začínají slavit první úspěchy.

CO VLASTNĚ HOME STAGING JE A PROČ SE VYPLATÍ HO ZNÁT?

Jednoduše řečeno je home staging příprava nemovitosti na prodej či pronájem, a to zejména díky vysoce profesionální prezentaci takové nemovitosti na realitním trhu. Různé statistiky, zejména ze Spojených států, udávají, že nemovitost připravená k prodeji home stagerem se prodá v průměru o 10—15 % dráž a také významně rychleji. Zde se uvádí až o třetinu, i polovinu času ve srovnání s běžně prodávanou nemovitostí. Takže proč to nezkusit?

CO PRO VÁS UDĚLÁ PROFESIONÁLNÍ HOME STAGER?

Když se rozhodnete svou prodávanou nemovitost na realitním trhu poněkud zviditelnit pomocí služeb home stagingu, připravte se na to, že vás to bude samozřejmě i něco stát. První a základní službou home stagera jsou konzultace. Projde si s vámi nabízenou nemovitost a poradí, jaké úpravy a změny jsou vhodné. Obecně lze říct, že nejlépe se prodává takové bydlení, které na návštěvníka působí dojmem hotelového pokoje. Musí působit prostorně, čistě a světle, s minimem nábytku a důrazem na funkčnost.

Navržené změny můžete realizovat sami, nebo vám s nimi pomůže home stager. Ten vám třeba i poradí, kde lze výhodně nakoupit bytové doplňky, nebo vám dokonce zapůjčí nábytek a dekorativní předměty na celou dobu prodeje nemovitosti. Také vám naopak může zajistit odvoz a uskladnění nábytku a osobních věcí ve skladu s nepřetržitou ostrahou.

A NAKONEC ROZHODUJE I FOTOGRAFIE

Přesně tak, fotografie vašeho bytu či domu jsou nesmírně důležité. Ať už si třeba necháte od home stagera doporučit i schopného fotografa z oboru, nebo se do fotografování pustíte sami, mějte na paměti, že fotografie je první vizuální kontakt. Na internetu i v inzertních časopisech představují fotografie jeden z nejdůležitějších prvků, které rozhodují o tom, zda vaše nabídka zaujme či nikoli. Řiďte se tedy podobnými radami jako při samotných úpravách interiéru a ukažte svou nemovitost v tom nejlepším světle.

NEJČASTĚJŠÍ RADY HOME STAGERA

  • Už u vstupu do bytu či domu je třeba dbát na čistotu, své odvede obyčejná nová rohožka
  • Na kupující nejlépe působí stěny v pastelových barvách a příjemná vůně, třeba jasmínu či vanilky
  • Odstraňte své osobní věci a naopak do bytu naaranžujte čerstvé květiny či mísy s ovocem
  • Dbejte na to, abyste včas odstranili drobné nedokonalosti jako kapající kohoutek či oprýskanou omítku – v kupujícím okamžitě vyvolají myšlenky na další výdaje související s opravou
  • V případné prázdné místnosti se návštěvník soustředí přirozeně vždy na nějakou nedokonalost či nepřívětivý detail, takovou místnost raději nějak jednoduše, ale útulně zabydlete
  • Celkový dojem mohou podtrhnout i relativní drobnosti jako pověšené záclony nebo voňavé mýdlo v koupelně

HOME STAGING JAKO POVOLÁNÍ

Pokud se na home staging díváte i jako na svou možnou budoucí kariéru, pak byste určitě neměli pominout Akademii home stagingu, kterou již v roce 2009 založila v Praze návrhářka interiérů a průkopnice home stagingu v Česku Jitka Kobzová.

Autor příspěvku:

REALCITY je největším vydavatelstvím v ČR zaměřeném na realitní trh. Jeho produkty působí na českém trhu již od roku 2001, je provozovatelem portálu www.realcity.cz a specializuje se na periodika určená pro profesionály v oblasti nemovitostí. V České republice vydává celkem 2 regionální tituly. Od roku 2017 je součástí českého vydavatelství VLTAVA LABE MEDIA a.s.

Google+