Víme, jak efektivně inzerovat nemovitosti

15.04.2014 /

Prodáváte svou nemovitost? Poradíme vám, jak ji efektivně inzerovat. Jako specialisté v oboru inzerce nemovitostí, kteří již 12 let působí na českém trhu, víme, jaký typ inzerce vám pomůže k rychlému úspěchu. Podívali jsme se na statistiky a zeptali v jednotlivých regionech a zjistili, jak si vedou jednotlivé formy inzerce napříč celou Českou republikou.

Praha: Zkuste kombinaci webu a zacíleného časopisu

„V metropoli v podstatě informace útočí ze všech stran. Billboardy, polepy tramvají, plachty, reklamní plochy v metru, na zastávkách MHD, reklamní spoty v rádiích, a to v daleko větší míře než v jiných městech. I přes to nebo možná právě proto lidé stále využívají nebo se i vrací k tradičním médiím, jako je tisk,“ říká Ivana Hajšmanová, vedoucí pražské pobočky REALCITY. Své tvrzení opírá o odběry časopisu REALCITY Praha a Střední Čechy a potvrzují to i její kolegové z distribuce. Dobře víme, že v dnešní době lidé používají k hledání vícero zdrojů. „Naši čtenáři oceňují a hlavně hojně využívají spojení časopisu a realitního serveru realcity.cz, a to prostřednictvím tzv. realcodu, které jsou u každé nabízené nemovitosti,“ popisuje odbornice. Statistiky prokázaly, že v metropoli lidé ve větší míře sáhnou po internetovém kanálu, ale zároveň se všichni společně s odborníky shodují na tom, že na internetu se nabídky snadno ztratí ve velkém množství inzerovaných nemovitostí. Ideální cestou je tedy kombinace obojího, je-li to možné, nebo volit takové realitní servery, které dokáží nabídky dobře selektovat. Vámi vybraná realitní kancelář má jistě nasmlouvané tyto zdroje inzerce, i přesto můžete tento stav významně ovlivnit a na své volbě trvat. Naše rada tedy zní: Dobře se informujte, na jakých serverech a v jakých časopisech RK vaši nemovitost zviditelní. Pokud v této nabídce není server či časopis, ve kterém byste chtěli svou nemovitost zviditelnit, určitě se nebojte ozvat a trvat si na své volbě. Vždyť služby RK jsou tu pro vás. Solidní RK vám jistě vyjde vstříc.

Plzeň: Internet i pošta do schránky

Plzeňský kraj je podle odborníků v mnoha ohledech mnohem konzervativnější, než zbytek republiky. Dalo by se předpokládat, že zde bude v daleko větší míře fungovat právě tradiční tisk. A jak to je doopravdy? „Zkušenosti nás utvrzují v tom, že je zde velký rozdíl v lokalitách a také v  ochotě hledat informace o nemovitostech,“ pokračuje Ivana Hajšmanová, která několik let vedla pobočku REALCITY právě v Plzni. Starší a střední generace podle ní stále očekává, že se jim informace dostane téměř až do domu. Proto oceňují nejrůznější informativní letáky umístěné do vlastní poštovní schránky. Mladší generace ovšem sahá spíše po internetovém kanále, kde hledá informace i nabídku nemovitostí. Lokálně fungují i offlinové reklamy. Ty ovšem využívají spíše developerské společnosti k propagaci svých nových projektů nebo k budování značky. To se jim daří.

Na Moravě fungují dva weby a dva tištěné specializované časopisy

Mapovali jsme rovněž, jak a co funguje v Brně, na jižní Moravě, ale i v Ostravě. Základem jsou podle Jiřího Šebka, ředitele pobočky v Brně, dva realitní portály: Sreality (kvůli majitelům nemovitostí nad 45 let) a Realcity.cz  (kvůli poptávajícím). I v tomto regionu ovšem lidé s chutí sáhnou po vícero zdrojích pro ucelenější přehled. Tisku tedy ještě rozhodně„neodzvonilo“!

Prověřte si, kde RK inzeruje!

Ať se při nabídce své nemovitosti obrátíte na profesionály z realitní kanceláře, nebo budete inzerovat na vlastní pěst, dobře si prověřte:

  1. Kde vlastně bude vaše nemovitost vidět. Zda nezapadne mezi stovky dalších inzerátů nebo není v nerelevantních médiích, která primárně necílí na kupující nemovitostí.
  2. Zda cílíte správně v rámci regionu, ve kterém se nemovitost nachází.
  3. Pokud vámi oslovená realitní kancelář nebude mít váš vybraný zdroj inzerce ve své nabídce, nebojte se zažádat si o rozšíření nabídky o tento vybraný zdroj. Jen tak budete vědět, že investice do inzerce se vám skutečně vyplatí.

Prodej nemovitosti na Moravě. Zkuste i plachty!

Kromě zmíněných několika funkčních zdrojů jsou na Moravě velmi efektivní i plachty s telefonním číslem a nápisem „Byt k pronájmu“, „Dům na prodej“ nebo „Volné kancelářské prostory“. Tomuto druhu inzerce se podle odborníků daří především v menších regionech. „Na Moravě je to jeden z nejoblíbenějších způsobů nabídky nemovitostí,“ potvrzuje Roman Pastor, vedoucí pobočky REALCITY v Ostravě.

Štítky:

Autor příspěvku:

REALCITY je největším vydavatelstvím v ČR zaměřeném na realitní trh. Jeho produkty působí na českém trhu již od roku 2001, je provozovatelem portálu www.realcity.cz a specializuje se na periodika určená pro profesionály v oblasti nemovitostí. V České republice vydává celkem 2 regionální tituly. Od roku 2017 je součástí českého vydavatelství VLTAVA LABE MEDIA a.s.

Google+