Designové pokrmy zvýší požitek z jídla vám i dětem

18.05.2015 /

Jídlo dnes není jen nutriční nezbytností, čemuž odpovídají zvyšující se nároky a požadavky na jeho vizuální prezentaci, tvar či ergonomii. Toho se chytila i neviditelná ruka trhu, a tak v současnosti zažíváme boom světového food designu.

Food design se aplikuje na prefabrikáty, v restauracích i v cateringových službách, food design se vyučuje v rámci různých specializovaných kurzů i na univerzitách. Pokud vás ale nudí vzhled tradičních pokrmů, měl by food design zavládnout také u vás doma. Jíme totiž hlavně očima.

Co je food design?

Přemýšleli jste někdy nad tím, proč jsou těstoviny tvarované tak, jak jsou, proč v lepších restauracích pokrmy připomínají umělecká díla nebo proč se rybí prsty prodávají ve tvaru hranolu? To vše souvisí s food designem, jehož cílem je logicky „prodávat“. Dát lidem jídlo v praktické a esteticky vyšperkované podobě, v podobě, v jaké ho budou jíst s chutí. Na to, abyste optimalizovali zážitek z jídla sobě či svým blízkým, však nemusíte mít žádné tituly. Stačí trocha fantazie!

Designová svačinka pro malé i velké

Máte-li problém přesvědčit děti k požití čehokoli, co jen zavání zeleninou a zdravým stravováním, sáhněte k menšímu triku. Jídlo jim naaranžujte do podoby, která v nich vzbudí chuť. Inspiraci na různé sendviče či extravagantní ovocnou krychli naleznete v galerii k článku. Stejně nápaditě však můžete připravit také např. jednohubky, pizzu či různé nápoje (např. do pěny u kakaa nakreslit něco hezkého). Zajímavé nápady jsou k dispozici například ZDE.

Stejně účinně však oku lahodící pokrmy prodáte dospělým. Také oni ocení umění v pěně od latté, s chutí se zakousnou do nápaditého sushi a rádi ochutnají fantazii podněcující jednohubky. Díky tomu budete za oblíbené hostitele a hvězdy všech zahradních slavností. Další inspirující stránku s jedinečnými výtvory food designu rozkliknete ZDE.

Autor příspěvku:

REALCITY je největším vydavatelstvím v ČR zaměřeném na realitní trh. Jeho produkty působí na českém trhu již od roku 2001, je provozovatelem portálu www.realcity.cz a specializuje se na periodika určená pro profesionály v oblasti nemovitostí. V České republice vydává celkem 2 regionální tituly. Od roku 2017 je součástí českého vydavatelství VLTAVA LABE MEDIA a.s.

Google+