Praha 1: Velké změny do budoucna

25.05.2016 /

Že se v centru města nic neděje? Omyl. A od nynějška změn ještě přibude, jelikož městské části Praha 1, 2, 3 a 9 se zavázaly úzce spolupracovat, a to v memorandu o spolupráci. Slavnostně jej podepsaly začátkem května na Novoměstské radnici. Co to znamená a na co se obyvatelé mohou těšit?

V plánu je toho mnoho. Mimo jiné např. chtějí do budoucna vzájemně koordinovat postup při plánování tras MHD, při jednání s vedením hlavního města o dobudování městského obchvatu a při řešení dalších dopravních problémů.

„Chceme si ale také předávat zkušenosti s provozem zón placeného stání a koordinovat například i projekty, jejichž součástí jsou výkopové práce, úpravy chodníků a povrchů komunikací,“ vysvětlil pro média zástupce starosty Prahy 1 Richard Bureš, který memorandum za první městskou část podepsal.

Podle jeho slov se městské části potýkají s obdobnými problémy v dopravě, stavební činnosti, MHD i v jiných oblastech. „Většinou jde o témata vyžadující spolupráci a jednání s Magistrátem hlavního města Prahy, a tak jsou koordinace a výměna informací a zkušeností velmi důležité. Proto jsme podepsali memorandum o spolupráci, které povede ke sladění našich střednědobých a dlouhodobých plánů,“ doplnil zástupce starosty. Velmi pochvaloval také koordinaci a spolupráci v zavádění moderních technologií v oblastech, jako jsou odpadové hospodaření, parkování, elektromobilita a další. Postupné zavádění tzv. chytrých technologií je podle odborníka přínosné z ekonomických důvodů a proto, že zkvalitňují náš každodenní život.

Příklad z praxe jsou na internet napojené odpadkové koše Bigbelly, které byly před necelým rokem nainstalovány na některých místech Prahy 1 a které výrazným způsobem napomohly ke zlepšení čistoty v jejich okolí. „Chceme jejich počet dále rozšiřovat. Vytipovali jsme pro tento účel Smetanovo nábřeží, Rytířskou, Perlovu, Národní a Karlovu ulici, ve kterých je sice klasických košů dost, ale velkému náporu nestačí,“ uvedl Richard Bureš.

Součástí projektu je i plánované zavedení monitoringu obsazenosti parkovacích míst a informačních tabulí pro řidiče. „Zkušenosti z evropských měst i z Prahy dokazují, že třicet procent dopravního provozu tvoří v mnoha místech automobily, jejichž řidiči hledají parkovací místo,“ dodal Richard Bureš.

Praha 1 je jednou z nejvyhledávanějších lokalit hlavního města, a to nejen turisty. Obyvatelé se mohou těšit na nové pozitivní změny, které blízká budoucnost přinese.

Autor příspěvku:

REALCITY je největším vydavatelstvím v ČR zaměřeném na realitní trh. Jeho produkty působí na českém trhu již od roku 2001, je provozovatelem portálu www.realcity.cz a specializuje se na periodika určená pro profesionály v oblasti nemovitostí. V České republice vydává celkem 2 regionální tituly. Od roku 2017 je součástí českého vydavatelství VLTAVA LABE MEDIA a.s.

Google+