Každý den do naší databáze přibývají zájemci o koupi nemovitosti. A majitelé toho mohou snadno využít

06.02.2018 /

Jakmile se v našem portfoliu objeví vhodná nemovitost, odchází evidovaným zájemcům emailem upozornění. Na připravované nemovitosti také upozorňujeme na našem facebookovém a instagramovém profilu, říká Olga Jarošová, jednatelka realitní kanceláře REALITY MUZEJKA s.r.o. Reakce bývají velmi rychlé a často provádíme prohlídky se zájemci ještě dříve, než se nemovitost objeví v inzerci.

Skutečně to takto funguje? A co tedy majitelé, jak ti mohou tohoto efektu využít?

Ano, funguje. Stane se i to, že už inzerci ani nezadáváme, protože nemovitost je prodaná některému z těchto zájemců. Právě proto jsme se rozhodli nabídnout možnost i prodávajícím,aby naopak oni oslovili naše poptávající. Pravidelně uveřejňujeme aktuální poptávky a majitelé, kteří poptávanou nemovitost prodávají, nás mohou kontaktovat a my nemovitost nabídneme přímým zájemcům.

A kde tedy majitelé poptávky najdou?

Najdou je na našich webových stránkách www.realitymuzejka.cz v sekci Hledáme nemovitosti. Dále poptávky uveřejňujeme v tomto časopise, na našem Facebooku a Instagramu a máme také úplnou novinku. Točíme pravidelně videa,kde upozorňujeme na ty poptávky,které jsou velmi akutní. Videa najdete opět na našem Facobooku nebo na našem kanálu na Youtube.

Pojďme se teď podívat z té druhé strany. Na co se mají připravit zájemci o koupi nemovitosti? Třeba jak dlouho budou nemovitost hledat?

Podle statistik je průměrná doba hledání vhodné nemovitost cca 6 měsíců. Samozřejmě je to doba průměrná, ovlivněná tím, jakou konkrétní nemovitost klient hledá, jak moc je náročný ve svém výběru a jaký je důvod koupě. Poptávající klienty je možné rozdělit do dvou skupin. Jedná se o investory a o lidi kupující nemovitost za účelem vlastního bydlení.

Investoři hledají nemovitost k pronájmu, nejsou tedy tlačeni časem a spíše čekají na nějakou finančně zajímavou nabídku. Často také hledají cíleně v konkrétní lokalitě, ve které se nemovitosti dobře pronajímají, v Brně typicky třeba v okolí vysokých škol. Investoři nebývají tak nároční na detaily, přece jen nevybírají bydlení pro sebe.

Pokud ale klient hledá vlastní bydlení, má většinou jasnou představu a někdy je pro něj obtížné z nároků slevit. Roli hraje především to, proč nové bydlení kupuje a zda je tlačen nějakými vnějšími okolnostmi. Typickým příkladem je mladá rodina s přírůstkem na cestě, která se potřebuje rychle přestěhovat do většího bytu, často také v kombinaci s prodejem jejich stávajícího bydlení. Potom bývají klienti náchylnější upravit svoje požadavky tak,aby situaci rychleji vyřešili, např. vyberou si nemovitost v lokalitě, o které původně neuvažovali. Naproti tomu klienti, kteří pod žádným tlakem nejsou, trvají více na svých požadavcích a jsou ochotni si počkat na tu „ správnou nemovitost“ i delší dobu, než je těch statistických 6 měsíců.

Hledání vhodné nemovitosti je bezesporu nelehký úkol a ne každý si na něj troufne sám. Můžete nějak pomoci i těmto poptávajícím klientům?

Souhlasím, že to není jednoduché, zvláště pro někoho, kdo nemá s realitami žádné zkušenosti. Zájemci se musí denně probírat množstvím inzerátů na realitních serverech, kde bohužel často narazí i na nepřesné nebo neúplné informace o nemovitostech. Následně mohu být zklamaní z prohlídky, když má nemovitost jiné vlastnosti, než bylo prezentováno nebo vypadá úplně jinak, než si podle fotografií představovali.

Prohlídky obecně zaberou dost času a to si mnoho pracovně vytížených lidí ani nemůže dovolit. Pokud už si nemovitost vyberou, je dobré si nemovitost prověřit. Bohužel zájemci často neví, na co všechno se mají majitele či makléře zeptat a kde si získané informace ověřit. A právě proto jsme zavedli novou službu Osobní realitní makléř.

Osobní realitní makléř? To zní zajímavě. Co může hledajícím klientům nabídnout?

Podle zadaných požadavků klienta vyhledává vhodné nemovitosti a prvotní prohlídky absolvuje sám. Ověří všechny důležité informace a při prohlídce pořídí doplňující fotografie či video. Klientovi předloží jen ty nemovitosti, které nároky skutečně splňují a ten se rozhodne, které nemovitosti chce osobně navštívit. Následně vede makléř veškerá jednání s prodávající stranou, pohlídá vše důležité a provede klienta celým procesem koupě až do konce.

Dá se tedy říct, že se na vaši realitní kancelář mohou obrátit oba typy klientů – prodávající i kupující?

Samozřejmě, náš tým žen v realitách je tady pro vás. Těšíme se na vaši návštěvu

Olga Jarošová
jednatelka společnosti

REALITY MUZEJKA s.r.o.
Moravské náměstí 15
602 00 Brno
tel.: +420 604 232 218
+420 541 233 462
brno@realitymuzejka.cz
www.realitymuzejka.cz

Společnost REALITY MUZEJKA, s.r.o., působí na trhu pátým rokem, její jednatelka Olga Jarošová ale pracuje v realitách již od roku 2006, stejně jako část makléřek. Jedná se tedy o zkušený tým, který má za sebou stovky zrealizovaných obchodů i spokojených klientů. „Ženy jsou při práci pečlivější a empatičtější, umí se lépe vcítit do potřeb klienta. Obecně je pro ně důležité, aby byli klienti na konci spokojení. A krásné reference od našich klientů dokazují, že skutečně jsou,“ říká jednatelka Olga Jarošová.

 

Autor příspěvku:

REALCITY je největším vydavatelstvím v ČR zaměřeném na realitní trh. Jeho produkty působí na českém trhu již od roku 2001, je provozovatelem portálu www.realcity.cz a specializuje se na periodika určená pro profesionály v oblasti nemovitostí. V České republice vydává celkem 2 regionální tituly. Od roku 2017 je součástí českého vydavatelství VLTAVA LABE MEDIA a.s.

Google+