Počet nabídnutých nemovitostí vykazuje růst

09.08.2018 /

Na otázky odpovídá Miroslav Havelka, majitel značky OMEGA REALITY.

Jaké trendy lze aktuálně sledovat na realitním trhu?

Po určitém období, kdy výrazně poklesl příjem nabídek nemovitostí, se tento negativní trend začíná obracet k lepšímu. Klienti si ve značné části případů uvědomili, že prodat nemovitost bez spolupráce se zavedenou realitní kanceláří není až tak snadné. Zkrátka a dobře reality nejsou Uber a zřejmě nikdy nebudou záležitostí aplikací či automatizovaných systémů, ale bude nutná účast profíka.

Jaké nemovitosti vaší realitce prodávající nabízí nejčastěji?

Spektrum je široké. Převažují však rodinné domky a pozemky v Praze a Středočeském kraji, ale zvýšila se i nabídka bytů, která v posledních letech stagnovala. Společným jmenovatelem většiny nabídek je ochota prodávajících svěřit prodej pouze jedné realitce.

Čím si nárůst nabídky vysvětlujete?

Správná otázka. Sami jsme o tom v kanceláři vedli debatu. Důvodů bude zřejmě více. V první řadě fungujeme již přes dvacet let a podstatná část klientů se k nám po úspěšně realizovaných transakcích vrací, anebo nás doporučí svým známým či příbuzným. Své dělá také inzerce, kterou máme v realitních časopisech od jejich vzniku. Leckdy klienti sledují naši prezentaci i více let, a když přijde ta správná chvíle, tak nás kontaktují. Občas dochází při osobních schůzkách k humorným situacím, kdy vytáhnou ze šuplíku časopis z roku 2007 s naší inzercí a jsou rádi, že i po takto dlouhé době jsme na trhu. V neposlední řadě je o naší společnosti všeobecně známo, že se specializuje i na obtížné případy, které u konkurence leckdy odmítnou.

Mohl byste být konkrétní a přiblížit nám, co se skrývá pod pojmem obtížné případy?

Specifikace by zabrala na dvě stránky, těch variant je příliš. Ale jako nejběžnější lze uvést prodej nemovitostí zatížených exekucemi, zástavními právy třetích subjektů či dalšími právním vadami. Párkrát se nám i stalo, že klient přišel na doporučení od konkurence, která se daným případem nechtěla zabývat.

V čem je ta složitost? Vždyť právníka má dnes téměř každá realitka.

Ano, máte pravdu – na první pohled to složitě nevypadá. Musíte si však uvědomit, že do těchto obchodů je potřeba v řadě případů investovat své vlastní finance a ty řada zprostředkovatelů buď nemá, anebo nechce riskovat jejich ztrátu. Obecně tedy platí, že když jsou na nemovitosti dluhy, a tím nemyslím běžný hypoteční úvěr, tak je nejprve musíme zaplatit a až poté nemovitost prodáváme. Kupující nesmí nést žádné riziko.

Fungují v dnešní době stále přímé odkupy? Není nevýhodné prodat nemovitost touto formou?

Řekl bych, že tento segment funguje stabilně a sledujeme i postupný nárůst obchodů. U každé nabídky provádíme pečlivý průzkum trhu cen nemovitostí, které se v dané lokalitě nabízejí, a poté nabídneme prodávajícímu nejlepší možnou odkupní cenu. U těch obchodů, u kterých se na odkupu s nabízejícím nedohodneme, často najdeme společnou řeč nad výplatou zálohy, případě u klasického zprostředkování. Vždy se snažíme najít nejvhodnější variantu pro obě strany.

Miroslav Havelka

V roce 1997 založil značku OMEGA REALITY, která dnes nabízí komplexní služby v oblasti prodeje a pronájmu nemovitostí.

Zpočátku se zabýval zejména zprostředkováním činností. Postupem času do svého portfolia přidal investiční činnost a v současnosti se orientuje na zprostředkování prodeje a pronájmu bytů, domů, pozemků, přímý odkup nemovitostí, oddlužování klientů a nákup nemovitostí v dražbách.

I díky tomu, že se stále osobně podílí na prodeji a nákupu nemovitostí, je v denním kontaktu s realitní problematikou a zná tak potřeby svých klientů. Průběžně se v oboru vzdělává a reaguje na časté legislativní změny v oblasti práva. Navíc je obklopen skvělými advokáty, kteří pracují ve prospěch jeho a klientů.

V uvedeném rozhovoru vám více přiblíží svou společnost Omega Reality a také aktuální dění na realitním trhu.

www.omega-reality.cz
www.chciodmenu.cz

Autor příspěvku:

REALCITY je největším vydavatelstvím v ČR zaměřeném na realitní trh. Jeho produkty působí na českém trhu již od roku 2001, je provozovatelem portálu www.realcity.cz a specializuje se na periodika určená pro profesionály v oblasti nemovitostí. V České republice vydává celkem 2 regionální tituly. Od roku 2017 je součástí českého vydavatelství VLTAVA LABE MEDIA a.s.

Google+