Úspěch realitních kanceláří zaručí jen tvrdá a poctivá práce

14.09.2018 /

Franchisovým pobočkám EVROPA realitní kanceláře se daří nejen v letošním roce. Za loňský rok zvýši-ly pobočky svůj obrat o 31 % a úspěš­ná franchisová realitní síť se rozšiřuje i do dalších měst v České i Slovenské republice. Nejen o expanzi jsme hovo-řili s Mgr. Radkem Sechovcem, gene­rálním ředitelem EVROPA realitní kan­celáře.

Jak se podle Vás v poslední době daří realitnímu trhu v ČR a SR? Řekněme si na rovinu, praktiky některých realitních kanceláří v minulosti „pošramotily“ pověst realitního trhu. Věřím ale, že se situace již posouvá k lepšímu, vnímáte to také tak?

Realitní trh v ČR i SR zažívá veliký vzestup a zdaleka ještě není na svém vrcholu. Klienti vyhledávají zavedené realitní kanceláře, které mají zkušenosti a mohou se prezentovat kvalitním servisem a dobrý­mi referencemi. V dnešním on-line světě je velmi snadné vyhledat na internetu informace o jednotlivých realitních kancelářích či makléřích. Klienti mají daleko vyšší očekávání a to zcela oprávněně, než tomu bylo před 5 až 10 lety.

Jak se situace na realitním trhu projevuje na počtu nových zájemců o spolupráci? Přibývají či ubývají makléři? Vidíte spíše trend makléřů pracovat tzv. „sami na sebe“, nebo se spíše sdružovat či nechat zastřešit většími značkami?

V dnešní době si makléři uvědomují, že je třeba se neustále vzdělá-vat. Hledají společnost, která jim umožní se rozvíjet, která je zastřeší dobrým jménem a pomůže jim získat důvěru jejich budoucích klientů. EVROPA realitní kancelář je značka, která na trhu realit úspěšně pů­sobí již 20 let. To je záruka a jistota. Je to reálný úspěch.

Nechtěl bych dnes začínat v realitním byznysu bez silného partnera za zády. To, že děláme svou práci dobře, nám potvrzují kladné refe­rence našich klientů, kteří se nejen vracejí, když potřebují řešit otázku bydlení nebo vhodné investice do nemovitostí, ale a to mi ještě více potvrzuje, že děláme svou práci dobře, nás doporučují svým známým nebo obchodním partnerům.

Jak se vám dařilo v loňském roce?

Naše realitní franchisové pobočky EVROPA udělaly obrovský skok v efektivitě, byl to náš cíl a velmi nás to těší. Ačkoliv franchis tolik nepřibylo, vzrostl jejich obrat o 31 % . Nejlepších deset poboček dnes bez problému dosahuje v průměru přes 1 000 000 Kč měsíčního obratu.

Kolik aktuálně provozujete poboček realitních kanceláří EVROPA a kolik z nich provozují franšízoví partneři?

Naše vize je poskytovat kvalitní a rychlý servis Všem našim klientům, kdy výsledkem je vždy spokojený zákazník. Nemáme ambice být největší realitní síťí na trhu, ale rozhodně nejlepší. Přesto se nám daří kontinuálně zvětšovat náš vliv v realitním byznysu. Potvrzení tohoto faktu je zájem ať již samotných makléřů, menších realitních kanceláří nebo zájemců z řad jiných oborů podnikání o otevření vlastní franchisy EVROPA realitní kancelář a spojení se silným partnerem, který je na trhu již 20 let.

Zastřešujeme 28 franchisových poboček, z toho 24 v České repub­lice a část na Slovensku. Do konce roku 2018 otevíráme dalších 6 poboček a v roce 2019 máme v plánu otevřít dalších 10 na území České i Slovenské republiky. Zřizovat ve větším počtu franchisové pobočky není na pořadu dne, jde nám především o kvalitní servis a zázemí pro všechny naše stávající i budoucí franchisanty.

Ten kdo kupuje franchisovou licenci EVROPA realitní kancelář, tak očekává kvalitní full servis, silnou marketingovou podporu, vzdělá-vání a další výhody, kterými my, jakožto silná a etablovaná .rma na realitním trhu disponujeme. Poskytujeme exkluzivitu značky pro dané území, lokalitu a nejen to nás výrazně odlišuje od naší konkurence. Velmi pečlivě naše nové franchisanty vybíráme a společně řešíme, zda je tento typ podnikání pro ně vhodný. Naším zájmem není prodat licenci každému, kdo o ni projeví zájem.

Pro koho je realitní franšíza EVROPA vhodnou příležitostí? Jací franchisanti mají předpoklady k úspěchu – prozraďte, jaké jsou atributy úspěšné franchisy?

Pro všechny, kteří chtějí mít .nanční nezávislost a uspokojení z vlast­ního podnikání. Ptáte se mně, jaký typ osobnosti uspěje? Daří se především lidem, kteří pobočku osobně řídí, věnují jí svůj čas a ener­gii. Mají dobré vazby a v regionu se těší dobré pověsti. Nechybí jim .nanční zázemí a mají podnikatelskou vizi, kde chtějí být řekněme za pět let. Někteříí z našich franchisantů se chystají v příštím roce otevřít další pobočky v dalších regionech.

Podnikání v realitním odvětví je momentálně nejvýhodnější za uply­nulých deset let. V EVROPA realitní kanceláři jsme si tohoto vývoje vědomi a nabízíme možnost této situace využít na bázi franchisové spolupráce. EVROPA realitní kancelář má vypracovanou nejkom­plexnější nabídku výhod franchis v realitním oboru.

Co Vaši franšízoví partneři na spolupráci s Vámi oceňují nejvíce?

Kvalitní a komplexní servis ze strany franchisora, mezi něž se mimo jiné řadí vlastní realitní software EVROPÁK, silná marketingová pod­pora, mezilidské vztahy, nemalá úspora nákladů spojených s realit­ní branží, navyšující se příjmy a nakonec i zvýšení osobní prestiže v regionu kde žijí a podnikají.

Jaký je z Vašeho pohledu největší přínos Vaší značky pro řadového franšízanta? Co od Vás franšízový partner může očekávat?

Silná ryze česká realitní společnost EVROPA s dvacetiletou historií na trhu. Serióznost a profesionalita, reference klientů, kteří využívají našich služeb opakovaně a následně i doporučují naše služby dále. To je pro nás důkaz, že to co děláme dává smysl a přináší radost nejen nám, ale i našim partnerům.

Všichni zájemci o franchisu mohou očekávat silnou a cílenou pod­poru od začátku spolupráce, od výběru lokality kanceláře, násled­né vybavení přes velmi kvalitní školení vlastní vzdělávací akademie BAE, kde najdete ty nejlepší profesionály z realitní branže, ale i jiných oborů, které jsou dnes již automatickou součástí našeho podnikání. Jak jsem již zmiňoval, vyvinuli jsme vlastní realitní software EVROPÁK, což nám dává velkou výhodu oproti konkurenci. Stávající franchisanti si cení na naší spolupráci mimo jiné i výtečných osobních vazeb, možnost .nancovat své projekty či výkupy z našeho investičního fon­du. Dále disponujeme vlastním oddělením na zpracovávání hypoték a pojištění PFN group.

Navíc v letošním roce jsme vstoupili do velmi úzké spolupráce se sil­nou značkou Allianz a i to je jeden z aspektů, kterého si naši partneři cení. Nestagnujeme, ale stále se posouváme dál a děláme vše pro maximální spokojenost všech našich franchisantů, makléřů realitní kanceláře EVROPA a v neposlední řadě našich klientů.

Jako v každém podnikání – někomu se daří, někomu méně. Jak je to u vás? V čem vidíte důvody úspěchů či neúspěchů vašich franšízantů?

Než podepíšeme novou franchisu, tak s naším budoucím franchisan-tem podrobně projdeme veškerá úskalí, která provozování realitní kanceláře přináší. Společně vypracujeme byznys plán, upřesníme si marketingové aktivity, které bude třeba ve svěřeném regionu reali­zovat a pobavíme se o personální strategii. Teprve potom podepi­sujeme a začínáme společně podnikat pod značkou EVROPA rea­litní kancelář. Tato počáteční „opatrnost“ nám umožňuje, abychom se lépe poznali a ubezpečili se, že můžeme být společně úspěšní.Franchising je o partnerství. Úspěšnost našich franchisantů i jejich makléřů je pak velmi vysoká.

Je něco, nač by se měli potenciální franchisanti, mající touhu vstoupit do prostředí realit, připravit?

Záleží na schopnostech zájemce o franchisu. Někdo má ambice spíše obchodní, jiný čistě manažerské, až majitelské. Pro všechny máme u nás místo pro jejich realizaci. Máme propracovaný systém navazujícího manažerského i makléřského školení. Ale pro mě platí jednoduché pravidlo. Jestliže chci vlastnit svou pobočku, pak koupím rovnou licenci. A jestliže mě baví obchod, pak obchoduji i jako maji­tel, jen s výrazně vyšším společenským statutem a prestiží.

Máte pro nové, potenciální realitní franšízanty nějaké doporučení či motivaci?

Samozřejmě, ať nás osloví a domluví si s námi nezávaznou schůzku. Je lepší své sny realizovat, než o nich jen snít.

A poslední otázka – s čím by naopak měli počítat realitní makléři, kteří čtou tyto řádky a zvažují, že se osamostatní – že začnou podnikat sami na sebe, avšak pod záštitou silné společnosti, jakou je realitní kancelář EVROPA?

S tím, že budou o sobě rozhodovat sami. Měli by počítat s tím, že dostanou příležitost něco ve svém životě dokázat, něco vybudo­vat. Nebudou už jen součástí soukolí, ale sami budou ta kola roztá-čet. Stanou se majiteli vlastní realitní kanceláře EVROPA v daném regionu. Budou dávat druhým práci, ale také budou za jejich práci zodpovědní. Avšak, a to je velmi důležité, nezůstanou osamoceni.

Franchising je o tom, že máte za zády silného partnera, který vám poradí, pomůže, vyjedná vám lepší podmínky u vašich dodavatelů, mentoruje vás, pomůže vám udržet vaši .rmu pod kontrolou, směřu-je vás k dynamičtějšímu růstu, pomůže vám s marketingem, poradí vám kde sehnat kvalitní zaměstnance, dodá vám technickou podporu a k tomu je vaším obchodním partnerem po celou dobu spolupráce. Díky tomu zvýšíte své procento úspěchu, ale stále zůstanete „svým pánem“.

Autor příspěvku:

REALCITY je největším vydavatelstvím v ČR zaměřeném na realitní trh. Jeho produkty působí na českém trhu již od roku 2001, je provozovatelem portálu www.realcity.cz a specializuje se na periodika určená pro profesionály v oblasti nemovitostí. V České republice vydává celkem 2 regionální tituly. Od roku 2017 je součástí českého vydavatelství VLTAVA LABE MEDIA a.s.

Google+