Není důvod prodávat nemovitosti pod cenou

02.12.2019 /

Rozhovor s novým majitelem přední pražské realitní kanceláře…

Jakou přidanou hodnotu může nabídnout realitní kancelář v době, kdy ceny jsou na historickém maximu a byty se prodávají samy?

Máte pravdu, že se byty v Praze ještě nikdy neprodávaly za tak vysoké ceny, ale rozhodně se neprodávají samy. Nezapomeňte, že více než polovina kupujících nemá našetřeno dost, aby si koupili nové bydlení. Jsou závislí na hypotečních úvěrech, které jsou teď těžko dostupné. Je čím dál těžší najít někoho, kdo si vysoké ceny bydlení může dovolit. Průměrná doba prodeje bytu v Praze dnes činí 96 dní, to je více než tři měsíce čekání. Aktuální skóre u bytů, které se prodávají přes Maximu a dostanou od nás veškerý servis, je pouze 40 dní.

Jak to děláte?

Klíčem k úspěchu je perfektní prezentace nemovitosti – prodávajícímu vždy plně hradíme tzv. foto staging, na přípravě inzerátu pracují naši grafici, textaři a další marketingoví specialisté, investujeme i do topování, tedy posunování inzerátu nahoru mezi aktuální. V průměru takto dokážeme prodat byt nejen rychleji, ale ještě navýšíme prodejní cenu nemovitosti oproti standardnímu odhadu o cca 180 tisíc Kč. Nezbytným doplňkem těchto našich služeb je potom finanční poradenství pro kupující, kdy jim dokážeme výrazně pomoci s přípravou žádosti a získáním hypotečního úvěru. Letos na podzim přišla Maxima s originální nabídkou – půlku z ceny nemovitosti prý od vás může každý dostat hned, zbytek po prodeji.

Komu je ta služba určená?

Naše zkušenosti ukazují, že skoro polovina lidí více či méně spěchá na peníze z prodeje. Většinou nepotřebují předem celou částku, ale něco mezi třetinou a polovinou. Typická je situace, kdy z prodeje financujete koupi nového bydlení a potřebujete předem doplatit hypotéku nebo složit zálohu u developera. Často taky jde o majetkové vyrovnání po rozvodu nebo dědické řízení. Až dosud neměly takové situace jiné řešení než rychlý výkup, kdy ovšem tratíte až 30 % z běžné tržní ceny. To podle mě není fér. Díky spolupráci s naším partnerem, MONETA Money Bank, teď nabízíme možnost prodat za plnou tržní cenu a přitom dostat půlku peněz ihned. A máme skvělé ohlasy, hodně lidem jsme již ušetřili spoustu peněz.

Prodávající lákáte na to, že všechny vaše služby mají zdarma. Jak to, že se u vás provize neplatí?

Je to jednoduché – provizi za naše služby zaplatí kupující. Musím se přiznat, že tento model jsem si vypůjčil z Brna, kde takto fungují realitní kanceláře už dlouho. Je to transparentní – prodávající má od začátku ve smlouvě jasnou prodejní cenu své nemovitosti. Po prodeji dostane celou tuto částku a nemusí odečítat žádná procenta. Kupující zase dopředu ví, jakou provizi pro realitní kancelář uhradí. Obě strany tak od začátku přesně vědí, na čem jsou.

Když si člověk srovná realitní kanceláře mezi sebou, je zřejmé, že za provizi ve stejné výši dostanou klienti úplně jiné služby. Čím to je?

Tak zvané síťové realitní kanceláře se často nesoustředí tolik na klienty. Jde jim o to, aby nabraly co nejvíc makléřů. Ti jim pak platí paušál za to, že za svým jménem mohou používat značku známé realitky. Za kvalitu odpovídají makléři, kteří pracují na vlastní pěst, tedy veškeré služby pro své klienty musí uhradit ze své provize. Logicky se potom snaží co nejvíc ušetřit pro sebe. Projeví se to například na nízké prodejní ceně nemovitosti, zdlouhavém prodeji anebo na kvalitě právních služeb. Setkal jsem se i s realitními makléři, kteří si píší kupní smlouvy sami, aby ušetřili na právnících. To je opravdu hazard.

V čem je odlišný přístup Maximy?

Maxima ručí za kvalitu všech služeb od začátku až do konce. Nemáme žádné franšízy, fungujeme jako klasická firma. Na prodeji každé nemovitosti u nás pracuje celý tým odborníků, nevěříme na makléře-všeuměly. Proto zaměstnáváme fotografy, grafiky a textaře pro perfektní prezentaci nemovitosti. Naši realitní specialisté se zaměřují na odhady tržní ceny a prohlídky, tedy mají za úkol sehnat kupce. Hned poté vše přebírá náš právník, který zajistí smlouvy i převod na katastru. Finální předání nemovitosti má na starosti náš technik.

Jaké máte na tento postup reakce od klientů?

Všichni oceňují naši profesionalitu. Díky tomu, že u nás jsou v kontaktu s právníky, realitními specialisty, finančními poradci a dalšími odborníky, mohou projít celým procesem prodeje maximálně bezpečně a v klidu, což je pro mnohé z nich priorita. Více než polovina našich klientů se k nám vrací, když potřebují znovu prodat nebo koupit nemovitost. A to je myslím po 22 letech na pražském realitním trhu velmi dobrá vizitka.

Ing. Vladimír Zuzák – ředitel MAXIMA REALITY

Vladimír Zuzák je majitelem a ředitelem realitní kanceláře MAXIMA REALITY, která působí na pražském realitním trhu už 22 let. Vedl ji již v letech 2014 – 2017, kdy ještě patřila do developerské skupiny FINEP. V roce 2019 se stal jejím výhradním vlastníkem.

Bezplatná linka: 800 111 555, www.maxima.cz

Autor příspěvku:

REALCITY je největším vydavatelstvím v ČR zaměřeném na realitní trh. Jeho produkty působí na českém trhu již od roku 2001, je provozovatelem portálu www.realcity.cz a specializuje se na periodika určená pro profesionály v oblasti nemovitostí. V České republice vydává celkem 2 regionální tituly. Od roku 2017 je součástí českého vydavatelství VLTAVA LABE MEDIA a.s.

Google+