Osobní přístup je důležitý. Za každou nemovitostí je lidský příběh

29.01.2020 /

Společnost REALITY MUZEJKA s.r.o. sídlí přímo v centru Brna v budově Berglerovy vily. Ta je ale mezi Brňany známá spíše jako Muzejka, podle kdysi slavné restaurace v přízemí. „Pod tímto názvem působíme od roku 2013. Já i moje kolegyně jsme ale měly zkušenosti v realitách už dříve. Splňujeme tedy délku praxe, máme odborné zkoušky nebo vysokoškolské vzdělání. Zákona o realitním zprostředkování se tedy bát nemusíme,“ říká jednatelka Olga Jarošová. „Spokojenost klientů pro nás vždy byla na prvním místě. Důkazem toho jsou klienti, kteří s námi spolupracují dlouhodobě a rádi nás doporučují dál.“

„Pracuji v realitách od roku 2006. Předtím jsem 10 let působila v oblasti finančního poradenství a mnoha mým klientům z té doby jsem později pomohla i s nákupem či prodejem nemovitosti,“ říká Olga Jarošová, majitelka REALITY MUZEJKA s.r.o. „Měli se mnou dobrou zkušenost a věděli, že se na mě mohou spolehnout. Vytvořit si s klientem vztah je velmi důležité. Nemovitost není houska na krámě. Většina lidí ji prodává či kupuje jen párkrát za život.“

Za každou prodanou nemovitostí je lidský příběh

Někdy je veselý, někdy smutný. Pro klienty není vždy snadné se otevřít a makléři vysvětlit po pravdě všechny okolnosti prodeje. Pokud ale mám klientovi pomoct, oboustranná důvěra je nutná.

Máte jako žena v tomto výhodu?

Myslím, že ano. Ženy jsou při jednání s klienty empatičtější, zajímají se o jejich pocity a potřeby. Netlačí na uzavření obchodu, pokud cítí ze strany klientů pochybnosti. A ti takový přístup umí ocenit důvěrou a upřímností.

Důvěra v realitní makléře obecně není velká. Pomůže zákon o realitním zprostředkování?

Jsem ráda, že jsme se ho konečně dočkali. Na druhou stranu vím, že není dokonalý a všechny důležité věci neřeší. A vzdělání nebo pojištění má solidní makléř i bez zákona. Takže pro mě a naši kancelář se toho moc nezmění. Až čas ukáže, zda bude mít zákon i ten požadovaný dopad a vyčistí trh od nepoctivých…

Vzdělání je pro makléře důležité, že?

Makléř musí mít znalosti z různých oborů a stále je doplňovat. Musí také sledovat nové možnosti prezentace nemovitostí.

Realitní marketing se v posledních letech hodně posunul

Ano, obecně se komunikace více přesouvá do online světa. Nejnovějším marketingovým trendem jsou třeba 3D virtuální prohlídky. Prý časem nahradí prohlídky v nemovitostech. Nasadíte si brýle pro virtuální realitu a nemusíte nikam chodit.

Nahradí to ale úplně ten osobní kontakt?

Virtuální prohlídka mi ukáže dispoziční řešení nemovitosti a mohu posoudit, zda mi vyhovuje a chci se na ni skutečně podívat. Ale nezprostředkuje mi emoce, které na mě při prohlídce působí. Neřekne mi nic o okolí, které je pro hodně lidí důležitým kritériem při rozhodnutí.

Takže jste spíše skeptická?

Nové trendy pečlivě sleduji. Zajímavé věci také používám, třeba právě virtuální prohlídky nebo weby nemovitostí. Komunikuji s klienty na sociálních sítích a baví mě to. Ale nejvíc mě baví osobní kontakt s nimi, protože při něm se tvoří ty skutečné dlouhodobé vztahy a vzájemná důvěra. Ale to přece neplatí jen v realitách.

REALITY MUZEJKA s.r.o.
Moravské náměstí 15
602 00 Brno
tel.: +420 604 232 218
brno@realitymuzejka.cz
www.realitymuzejka.cz

Autor příspěvku:

REALCITY je největším vydavatelstvím v ČR zaměřeném na realitní trh. Jeho produkty působí na českém trhu již od roku 2001, je provozovatelem portálu www.realcity.cz a specializuje se na periodika určená pro profesionály v oblasti nemovitostí. V České republice vydává celkem 2 regionální tituly. Od roku 2017 je součástí českého vydavatelství VLTAVA LABE MEDIA a.s.

Google+