Jak si vybrat vhodné sídlo pro Vaši firmu

28.07.2020 /

Přemýšlíte nad tím, že byste si založili firmu, slyšeli jste někdy něco v souvislosti s názvem „Ready made“? Chystáte se udělat změny ve svém životě? Možná Vám tento článek ukáže cestu, jakým směrem se vydat, jak se rozhodnout.

Určitě jsou pro mnohá lidí známé pojmy právnická či fyzická osoba. Už méně je znám pojem „Ready made s.r.o.“ Pojďme si ukázat, jak se tyto pojmy mohou navzájem propojit a jak mají k sobě blízko. Určitě každý z nás zažil situaci, kdy chtěl na někoho dalšího udělat dobrý dojem, ukázat se v tom nejlepším světle. Je přirozené, že se na to dopředu chystáme, jsme nervózní, pracují s námi emoce a soustředíme se na vše kolem nás a na nic pořádně.

Blíží se den „D“ a my víme, že i když rádi chodíme v džínách, v tričku a v teniskách, na schůzku pro nás s důležitou osobou musíme vyrazit jinak. V hlavě nám běží myšlenka, že je potřeba zapůsobit na schůzce na první dojem, času moc není a my chceme o své dokonalosti přesvědčit dotyčnou osobu všemi možnými způsoby, tj. nejen svými znalostmi a dovednostmi, ale taky svým zevnějškem. Velmi důležité pro nás je zvednout si sebevědomí, nejsme přece jen tak někdo… :-), a co to znamená pro nás…, koupit si nejen nové boty a doplňky, ale nechat si na sebe ušít šaty „na míru“, které nám budou nejen slušet, ale které také budou splňovat zásady Kodexu oblékání (Dress code), prostě musíme být „originál“. Takhle se chováme a přemýšlíme my lidé – fyzické osoby…:-)

Stává se však, že si narychlo vybereme a koupíme v obchůdku nějakou látku, která je vystavená někde blízko pultu a vůbec nás nenapadne, že obchodník se ji chce vlastně zbavit. Pak už žádná krejčová nevymyslí nic zázračného a my ve výsledku před naší důležitou schůzkou sáhneme po hezkých, ale obnošených šatech. Může se stát, že i když si vybereme kvalitní látku a krejčová pro nás udělá zázraky a ušije pro nás skutečný model, ve výsledku se v šatech necítíme dobře a opět jdeme do skříně pro „obnošené“ oblečení. Tyto, ať už zanedbatelné věci, nám mnohdy ovlivňují průběh života a nejen to, i životy našich blízkých, na kterých nám záleží. Není to naše chyba, že se to nepovedlo, že jsme zareagovali tak či onak. Nemůžeme taky za to, že jsme někdy unavení, naštvaní, že na nás působí ze všech stran reklama a tisíce informací, které je potřeba přijmout. A pozor, do toho všeho se přihlásí ty naše emoce a „strach“, že se nám něco nepovede, na čem nám opravdu záleží.

V okamžiku, kdy máme již zpracovaný zajímavý podnikatelský plán, založíme si standardně společnost (právnickou osobu) a začínáme podnikat. Najednou dojde k tomu, že se našemu podnikání nebude dařit, jak bychom chtěli, jak nám předurčil náš podnikatelský plán. Co teď? Děláme něco nebo všechno špatně, neumíme podnikat? Důvodem našeho nezdaru mohou být tzv. „drobnosti“, jako je výběr názvu společnosti, umístění sídla společnosti či nesplacený základní kapitál, takže pravděpodobně právě „ty šaty“, které jsme pro tu naší společnost vybrali.

Je obecně známá věc, že obchodní společnost (ta naše společnost) je subjekt zapsaný ve veřejném rejstříku, kam má přístup kdokoliv. Společnost má reklamu na internetu, kde musí před svou konkurencí obstát. Na našich vizitkách je její název tučně vytištěný a mnohdy ještě odlišený jinou barvou od ostatního textu. „Ty šaty“, které jsme pro společnost vybrali, budou reprezentovat jí po celou dobu „jejího života“, bude působit na každého z nás, na potencionálního zákazníka, ale taky na úřady státní správu, finančák a třeba i na „bankéře“, který nám bude radit o možnostech dalšího investování. Pokud na první dojem nezapůsobí, naše cesta k úspěchu bude složitější, a budeme to právě my, kdo bude časem hledat důvody proč to tak je, kde děláme chyby. Věřte, že pokud to zjistíte, budete mít obrovské štěstí.

Uvědomte si také, že ta Vaše společnost, jako právnická osoba, bude o krůček vepředu před Vámi, jako fyzickou osobou, bude o krůček před Vámi samotnými. Už když si „najedete“ na stránky justice, tak zjistíte, že až v dalším odkazu lze rozkliknou údaje o zakladateli a statutárnímu orgánu dané společnosti, tj. údaje o Vašem jméně, datu narození, uvedení Vaší adresy. V okamžiku, kdy se rozhodneme, že si založíme společnost, řešíme klasicky objednání schůzky u notáře, který s námi sepíše zakladatelskou listinu, dále vyřizujeme další záležitosti na úřadech, také se rádi podělíme o svých zkušenostech s vyřizováním se svými známými a přáteli, kteří si již společnost založili, ale málo kdo nám řekne dvě slova „Ready made“ v českém překladu lze přeložit jako předpřipravený či hotový.

Z historie víme, že změnu názvů společností řešilo mnoho manažérů z velkých firem, a to proto, že si na začátku svého podnikání neuvědomili, že název společnosti musí „noblesně zapůsobit“ nejen na tuzemském trhu, ale také na zahraniční klientu. Protože chceme, aby se nám v podnikání dařilo, chceme držet krok s ostatní konkurencí, a pokud by se náš podnikatelský prostor rozšířil a mohli bychom obchodovat se zahraničím, bylo by to supr. Právě tyto velké společnosti si to uvědomily a časem změnili svůj obchodní název, své logo a investovali do toho svůj čas a nemalé peníze a doufaly, že se rozhodly správně.

Taky si vzpomeňme na knihu Jaroslava Duška „Čtyři dohody“, kde je krásně vyjádřena síla slova, které vyslovíme a co může toto slovo vyjádřit a taky způsobit. V tomto případě u názvu společnosti či jejího sídla jde o slovo psané, které musí v této době obstát a mělo by být třeba i nadčasové.

V dnešní době jsme také zvyklí si nechat nakoupit a přivést nákup domů. V době „coronaviru“, jsme za tyto služby byli vděční, protože jsme se báli o své zdraví a zdraví blízkých. Taky není ojedinělé, že využíváme různých služeb, které bychom si mohli zařídit sami. Jsou to spousty věcí, které si ani neuvědomujeme, ale stanou se pro nás zažitou zvyklostí.

Proč si tedy nekoupit Ready made společnost, tedy předzaloženou společnost zapsanou v obchodním rejstříku, která má své identifikační číslo a splacený základní kapitál. Proč si nenechat poradit od odborníků, kteří své práci rozumí a nejsou ovlivnění našimi zažitými zvyklostmi. Nechat si vysvětlit a vyslechnout doporučení, jaké máme možnosti, v čem budeme konkrétně podnikat, jaké předměty podnikání si nechat zapsat do obchodního rejstříku, či právě ve výběru názvu společnosti a v neposlední řadě v jejím sídle. Na začátku našich plánů se založením společnosti nás vůbec nenapadne, že bychom mohli mít sídlo své společnosti na prestižní adrese v Praze, v Plzni či Karlových Varech. Že můžeme pro naše zajímavé klienty využít jednací prostory na Václavském náměstí, které jsou vybaveny vším, co si dnešní doba vyžaduje. Že je to krok k úspěchu a uzavření zajímavého obchodu a dlouhodobé spolupráci s tuzemskou i zahraniční klientelou.

Tito naši potencionální zákazníci si najdou naši společnost na stránkách justice a již na prvé straně odkazu je uveden den zápisu společností a ten může ovlivnit jejich rozhodování, zda s námi jednat či nikoliv.

Sdělila jsem Vám mnoho svých informací a postřehů, teď už záleží na Vás, zda se budete při svém rozhodování, rozhodovat správně a v případě, že budete mít našlápnuto na podnikání, vzpomenete si na slova „Ready made“ či prestižní sídlo na Václavském náměstí. Přeji hodně štěstí.

Autor příspěvku:

Google+