Videa nemovitostí v realitní inzerci prodávají!

15.10.2012 /

Dnes, v době rychlého internetu a volného přístupu k médiím z pohodlí domova, činí z videozáznamu jeden z nejsilnějších marketingových nástrojů současnosti. O tom, jak může být video použito v souvislosti s prezentací nemovitostí, jsme diskutovali s Miroslavem Zachovalem, který se tímto oborem zabývá. 

V USA je tento trend videozáznamu nemovitostí od roku 2006 neustále na vzestupu.  V západní Evropě se videozáznam nemovitostí začíná masověji využívat až poslední tři roky. A jak je tomu u nás?
Miroslav Zachoval: České podnikatelské prostředí obvykle nerado přijímá nové trendy – je až moc konzervativní. O to více je potom v údivu, že jiní takzvaně „jedou“ a oni jen mávají odjíždějícímu vlaku. Vzpomeňte si, u kolika nápadů jste mávli rukou a poťukali si na čelo. Dnes to jsou obvykle zaběhlé trendy v podnikání či součást všedního života…

Jak podle Vás souvisí videoprezentace nemovitosti s cítěním lidí?

M.Z.: Je důležité si uvědomit, že přes 90% domácností v ČR vlastní počítač s připojením na internet, a roste i procento uživatelů tabletů a chytrých telefonů. Proto své hledání nemovitosti na internetu začíná 90% české populace v nejproduktivnějším věku do 50 let. Nad 50 let se toto číslo zmenšuje na 40%. S popularitou sociálních sítí a medií jako je např. Facebook, Twitter, Youtube, Stream.cz atd., lze oslovit další potenciální zájemce nejen v ČR, ale i kdekoli na světě. Lidé se dnes raději dívají na film, než by si přečetli knihu. Video je realističtější, přitažlivější a vyvolává emoce – něco, co nemůže kolekce statických fotografií a text udělat. A EMOCE jsou hlavním důvodem, proč lidé kupují nemovitost. Proto jsou videoprezentace nemovitostí velmi žhavé téma, o kterém by všichni, kdo se zabývají prodejem nemovitostí, měli přemýšlet. S tím rovněž souvisí i úprava nemovitosti před vlastním prodejem, což je služba odborně nazývaná home staging, kterou se také zabýváme. (Pozn. redakce: Chcete-li se přesvědčit na vlastní oči, jak home staging změní nabízenou nemovitost k prodeji, podívejte se na náš videoseriál zde.)

Můžete nám popsat, jak to vlastně funguje?

M.Z.:  Podotýkám, že my nenatáčíme „běžná“ videa. Snažíme se nemovitost natočit tak, aby bylo logicky patrné vnitřní a venkovní uspořádání – jak na sebe navazují místnosti a jednotlivé celky. Samozřejmě se snažíme v rámci videoprezentací nenatáčet ty prvky, které by mohly daného zájemce odradit od osobní prohlídky nemovitosti. Při tvorbě těchto speciálních videí využíváme nejnovějších technických a technologických prvků současnosti v kombinaci s tvůrčí kreativitou. Za použití filmových prostředků, stabilizačních prvků a výkonných počítačů k editaci a kódování videí, vytváříme finální produkt, tedy profesionální videoprezentaci, kterou si může finančně dovolit každá realitní kancelář nebo realitní makléř. I s tímto zavádíme na český realitní trh nový výraz: Realitní Videomakléř. Své služby jsme schopni poskytnout kdekoli v ČR a Evropě. Celý postup, průběh natáčení, referenční videa, odkazy na videokanály, nejčastější dotazy atd. najdete i na našem webu: www.video-makler.cz.
Fakta o videoprezentacích nemovitostí
  • Samotné natáčení trvá cca 60-90 minut. Následná editace je v řádu několika hodin.
  • Videoprohlídka nemovitosti je ihned vystavena na Youtube a Stream.cz.
  • Emailem je klientovi zaslán odkaz na nové video a ten lze okamžitě použít na webu realitní kanceláře nebo na inzertních stránkách realitních serverů (které to podporují).
  • Klient obdrží soubor videa v HD kvalitě – stažením z internetu, osobním převzetím nebo poštou.
  • „Při konkrétní poptávce vytváříme i video, které se dá použít přímo realitním softwarem nebo realitním serverem. Např. Sreality.cz mají v současné době nepochopitelné datové omezení na jedno video 30MB a nemožnost vložení jakéhokoli odkazu do inzerce,“ zdůrazňuje Miroslav Zachoval.

Jaké jsou výhody použití videoprezentace nemovitosti?

M.Z.:  Jednou z výhod je fakt, že klientovi stoupá šance na nalezení takové inzerce při vyhledávání přes Google a Seznam. Jen pouhým vložením odkazu na zeď Facebooku dané RK se o nové nabídce dozvědí všichni přihlášení. Realitní kancelář a realitní makléř tímto zároveň získají další, velmi účinný marketingový nástroj a samozřejmě další obchodní argument pro své klienty, proč obchodovat právě s nimi. I další výhody jsou jasné. Zájemce si může prohlédnout nemovitost v klidu domova, pouhým kliknutím. Tím se většinou eliminují zbytečné prohlídky, které šetří čas a peníze obou stran. Takto nafilmovaná videoprohlídka zapůsobí dojmem luxusu a osobního přístupu u KAŽDÉ nemovitosti. To vše bez nutnosti rychle snižovat cenu, a tím krátit svůj zisk.
Závěrem bych rád připomněl, že realitní makléř přece neprodává danou nemovitost, makléř především prodává službu. A ta musí být vždy profesionální a v zájmu klienta. S videoprezentací nemovitosti toho snadno dosáhnete.

Historie používání videa v realitní inzerci

  • Již v 90 letech, těsně po revoluci, se snažily některé dynamické a movité RK používat videozáznam svých nemovitostí. S nástupem možnosti vyjet do zahraničí a zakoupit za několik desítek tisíc, mnohdy i pár set tisíc korun, videokameru a učinit videozáznam, byl náhle dobře dostupný. Ceny prvních přehrávačů systému VHS se pohybovaly na hranici přes 20.000,- Kčs! Takto vyrobený záznam se poté přehrával klientům přímo v kanceláři RK na TV. Nicméně, pro obě strany to bylo zdlouhavé, časově náročné a mohli jste se takto věnovat jen jednomu klientovi. Takto vyrobený amatérský záznam byl mnohdy kontraproduktivní. Dnešní moderní technologie jsou dostupné a umožňují vytvořit profesionální záznam, který pomůže při prodeji nemovitostí.

Kontakt:

Miroslav Zachoval
Mutěnická 3, 62800 Brno
Tel.: 603 806 787
Náhled našich prezentací na videokanálech:
Štítky:

Autor příspěvku:

REALCITY je největším vydavatelstvím v ČR zaměřeném na realitní trh. Jeho produkty působí na českém trhu již od roku 2001, je provozovatelem portálu www.realcity.cz a specializuje se na periodika určená pro profesionály v oblasti nemovitostí. V České republice vydává celkem 2 regionální tituly. Od roku 2017 je součástí českého vydavatelství VLTAVA LABE MEDIA a.s.

Google+