Inzerce nemovitosti. Co by v inzerátu nemělo chybět?

04.02.2016 /

Prodat nemovitost znamená dostat ji pořádně na oči. Jedině tak máte šanci najít vhodného kupce. Když už se vám tohle podaří, je třeba toho náležitě využít. Prezentaci byste měli doslova vyšperkovat tak, aby jednak zaujala co nejvíce lidí a pak také aby se vymanila z šedi a nudy ostatních nabídek. Oslovit by zároveň měla především potencionální kupce. Jak toho docílit?

Fotky a videa

Fotografie prodávají. V inzerátu rozhodně nesmí chybět. Nezapomeňte uveřejnit i fotografie celého domu nejen interiéru. Využít můžete i 3D půdorys. O tom níže. Kromě fotografií by si návštěvníci měli mít možnost prohlédnout i video, které jde vytvořit natočením z mobilu, ale např. i rozpohybováním fotografií. Dobrá je i mapa s přesnou adresou nemovitosti. Fotit byste měli rozhodně uklizený a naaranžovaný interiér. Nefoťte dřez plný neumytého nádobí apod. Dobré je využít služby home stagingu, pokud to RK nabízí. Můžete tak výrazně urychlit proces prodeje.

 3D půdorys

Další způsob, jak upozornit na svou prezentaci nemovitosti, jsou 3D půdorysy. Pokud jste graficky zdatní a máte příslušný software, můžete si je vyrobit sami. Realitní makléři využívají většinou profesionálů z grafických studií a návrh špičkového půdorysu máte v ceně provize. Díky náhledům půdorysů získají potenciální zájemci jasnou představu o dispozici domu či bytu.

 Popis nemovitosti

Popis nemovitosti by měl být co nejpodrobnější. Nesmíte nic zamlčet. Co se formátu týče – realitní servery zpravidla nepovolují superlativa, zvýrazněná slova ani kapitálky. Inzerce by měla obsahovat kontakt na makléře nebo jeho asistenta, který sdělí podrobnosti o prohlídce. Případně váš kontakt, pokud prodáváte nemovitost sami bez pomoci realitního specialisty. Neměla by chybět ani jednoduchá tabulka základních vlastností, které dají třetím osobám rychlý a ucelený přehled o dané nemovitosti.

 Kalkulace splátek

U některých inzerátů je k dispozici kalkulačka splátek. Záleží na serveru. Může být výhodou pro kupující, kteří si tak snadno spočítají, zda si danou nemovitost mohou pořídit přes hypoteční úvěr apod. Pokud je možnost volby, určitě se jí nebraňte.

 Kontakt

Naprostou nezbytností by měl být kontaktní formulář s přesnými kontakty, a to jak mail, tak telefon.

 Energetický štítek

Už nějakou dobu také platí, že by inzerát měl obsahovat tzv. Energetický štítek, neboli doklad o energetické náročnosti dané budovy. Realitní kanceláře za toto neručí, majitel nemovitosti by si měl nechat tento štítek před prodejem sám udělat a pro inzerát informaci dodat. Už proto, že tak zjistíte skutečný stav vaší nemovitosti a můžete s těmito informacemi dále nakládat. Kupující by měl znát všechny vady nemovitosti, a to i ty skryté. Pokud mu některou zatajíte, může z toho být problém do budoucna.

Přejeme vám mnoho zdaru při prodeji.

 

Autor příspěvku:

REALCITY je největším vydavatelstvím v ČR zaměřeném na realitní trh. Jeho produkty působí na českém trhu již od roku 2001, je provozovatelem portálu www.realcity.cz a specializuje se na periodika určená pro profesionály v oblasti nemovitostí. V České republice vydává celkem 2 regionální tituly. Od roku 2017 je součástí českého vydavatelství VLTAVA LABE MEDIA a.s.

Google+