Jak snadno zvýšit cenu své prodávané nemovitosti? Zkuste triky odbornice! Zkuste Homestaging…

14.12.2017 /

„Nemovitost prodávají emoce!” říká Daniela Kuźmová, specialistka na efektivní prodej nemovitostí. Zeptali jsme se, co všechno při prodeji hraje obrovskou roli a jak získat z prodávané nemovitosti stovky tisíc navíc.

Prozradíte nám, v čem spočívá vaše metoda efektivního prodeje?

Je to vlastně velmi jednoduché. Je třeba nabídnout kupujícímu to, co mu nikdo jiný nenabídne, a rád vám za to připlatí.

To se snadno řekne, ale jak můžeme vědět, co konkrétní kupující chce?

Ano, zní to velmi obecně a docela složitě. Ten hlavní trik je v tom, že je třeba připravit prodávaný byt do co nejlepší kondice, zvýraznit jeho přednosti, ukázat prostor a potenciál, který váš byt nabízí, a hlavně podpořit emoce, které při prohlídce bude kupující mít. Všichni víme, že právě emoce hrají při rozhodování o koupi hlavní roli.

Ve svém oboru úspěšně podnikáte od roku 2010. Opravdu se dá takhle získat až statisíce korun navíc?

Ano, když zvolíte správnou prodejní strategii a správně nastavený marketing, můžete při prodeji své nemovitosti vydělat i statisíce navíc. Stačí se nebát, oslovit profesionála a, jak jsem zmínila, nabídnout kupujícímu přesně to, co hledá.

Co ve vašem podání znamená prodávat chytře?

Nejdůležitější je podívat se na svůj byt očima kupujícího. Tohle rozhodně není jednoduché, protože vlastně netušíte, kdo si váš byt může koupit. S tímhle vám rozhodně zkušený odborník dokáže pomoci. Existuje totiž celá řada fungujících metod a pravidel, jak s pomocí drobných i zásadnějších úprav nemovitosti tohoto dosáhnete.

Hovoříte o Homestagingu?

Ano, tohle jsem měla na mysli. Pokud chcete získat maximální tržní cenu a prodat co nejrychleji, tak je dobré byt kupci, jak já s oblibou říkám, naservírovat hotový a připravený rovnou k nastěhování. Odosobnit jej, aby si kupující představil svůj nový příběh v tomto domově a ne ten váš. To bývá pro prodávajícího velmi těžké.

To ale vyžaduje čas, peníze a spoustu práce navíc…

Tak to není. Lidé jako já, kteří se zabýváme Homestagingem jako součástí prodeje nemovitosti, jsme schopni vše zařídit. A to dokonce i v rámci domluvené provize. Dobře si uvědomuji, jak moc jsou lidé dnes zaneprázdnění a jak ocení, když nemusí řešit věci, které někdo vyřešil už za ně.

Říkáte, že kupující chce byt připravený k nastěhování a bydlení. Může to být důvod, proč se tak dobře prodávají novostavby?

Rozhodně! Lidé jsou ochotni platit vysoké ceny za byty v novostavbách, protože tam už se pouze nastěhují a vše ostatní je připravené. Nemusí řešit rekonstrukce, dávat stranou finance, které budou ještě potřeba k těmto úpravám. Je to pro ně opravdu pohodlné a rádi si připlatí.

Co když ale mám obyčejný starší byt. I ten se dá nějak jednoduše vylepšit a následně prodat s navýšeným ziskem?

Ano, i takový byt, který se vám zdá, že mají všichni a že se s ním víc dělat nedá. Věřte, že dá. Navíc je dobré si uvědomit, že na bytě je znát, že už je 10 let starý, i když majitel má stále pocit, že žije v novostavbě.

Co všechno Homestaging řeší a kolik to stojí?

Hlavním úkolem Homestagingu je dát nemovitost do nejlepší prodejní kondice. Ne zřídka je třeba vymalovat, vše řádně vyčistit, opravit upadané lišty, kliky, rozbitá světla. Odstěhovat přebytečný nábytek a osobní věci. Třešinkou je pak finální úprava a dekorování bytu. Ovšem pozor! Pouhé dekorování bytu není zárukou zvýšení ceny. Řádově můžeme vyčíslit investice do homestagingu v jednotkách až desítkách tisíc korun v závislosti na stavu bytu.

Vy jste studovala Homestaging v Americe a získala prestižní diplom CSP – Certified Staging Professionals, který má velkou váhu. Mohla jste porovnat, jaký je rozdíl mezi tím, jak to funguje tam a tady v Čechách…

Ano, studovala. Homestaging je v Americe opravdu běžná věc, se kterou se při prodeji pracuje. Trochu mě mrzí, že u nás stále ještě není tak zavedený, i když jeho skvělé výsledky jsou jednoznačně prokázané i u nás.

O kolik navýšíte prodejní cenu při použití Homestagingu?

Nemusíte investovat statisíce, někdy stačí opravdu pár tisíc a výtěžek může být 15-20cetiprocentní. Navíc se byt prodá mnohem rychleji. Garance ceny samozřejmě není, ale tohle je už tisíckrát potvrzené, že na kupující funguje. Pokud si ovšem zvolíte toho správného odborníka.

Vydělejte si na vysněnou dovolenou u moře už za měsíc. Která banka nebo spořitelna vám tohle nabídne?

Za kolik byt nakonec prodáte, není nikde dáno. Ale inspirací může být jeden příběh Daniely z praxe hovořící za všechny.

„Jedni z mých klientů, jsou to manželé ve zralém věku, prodávali byt 3+1 ve starším domě v Praze, který dlouhodobě pronajímali. Nájemníci skončili a oni stáli najednou před rozhodnutím, co s bytem dál. Oslovili mě s tím, že chtějí byt prodat a abych jim s tím pomohla. Dohodli jsme se, že bude lepší, když byt projde částečnými úpravami. Nechali jsme přebrousit parketové podlahy, nově vymalovali, celý byt řádně vyčistili, vyměnili jsme některé interiérové dveře, pořídili nová svítidla. V rámci Homestagingu jsme vybavení doplnili o některé nové kusy, jiné zůstaly původní. Atmosféru v bytě jsme doladili vhodnými doplňky. A výsledek? Do 14 dnů byl byt zarezervovaný mladým párem, který plánoval založení rodiny. Kupující uvítali, že v bytě nemusí vůbec nic dělat. Odkoupili si navíc nábytek v ložnici, který byl zcela nový. Tento byt byl prodán o 487.000 Kč dráž, než velmi podobný byt ve stejné době vedle ve vchodě toho samého domu. Investice do úprav byla 72 000 korun.“

Daniela Kuźmová
www.prodat-byt-vyhodne.cz

 

Autor příspěvku:

REALCITY je největším vydavatelstvím v ČR zaměřeném na realitní trh. Jeho produkty působí na českém trhu již od roku 2001, je provozovatelem portálu www.realcity.cz a specializuje se na periodika určená pro profesionály v oblasti nemovitostí. V České republice vydává celkem 2 regionální tituly. Od roku 2017 je součástí českého vydavatelství VLTAVA LABE MEDIA a.s.

Google+