Virtuální prohlídky bytů. Ušetří čas makléři i zájemci

28.06.2019 /

Zejména u developerských projektů se nyní zájemci o koupi mohou setkat s virtuálními prohlídkami. Má o ně zájem každý druhý. I proto jdou developeři touto cestou a umožňují tak zájemci vstoupit do zařízeného bytu a představit si tak lépe, jak asi bude vypadat. Má to mnoho dalších výhod.

Nový trend v realitním oboru

Vypadalo to, že virtuální realita se realitního trhu nedotkne, ale opak je pravdou. Nyní zažívá zejména u developerských projektů boom. Jak to vypadá v praxi? Klient se sejde s makléřem, který mu vše vysvětlí a půjčí speciální brýle. Jen díky snadnému pohybu na židli, kde se klient otáčí, má možnost prohlédnout si hned několik bytů najednou, které dokonce ještě ani nestojí. Ve fázi výběru totiž zpravidla ještě stavba ani nezačala nebo není realizovaný vzorový byt, který by si klient mohl prohlédnout naživo.

Výhody jsou jasné. Získáte tak mnohem konkrétnější představu o tom, jak vypadá byt zařízený, poznáte i to, jakou má atmosféru, podíváte se, jaký je z něj výhled, jak vzdálené jsou sousední objekty, jak se prostředí areálu mění v průběhu celého dne. Prvním z průkopníků virtuální reality v realitním oboru byla RK Svoboda & Williams. Podle odhadů odborníků se trh virtuální a rozšířené reality za pět let zvětší až šestnáctkrát. Už se netýká pouze luxusních nemovitostí, ale stává se součástí prodeje i klasických nemovitostí. Jedním z důvodů, proč se v tomto směru trh pohnul kupředu, je větší cenová dostupnost technologického vybavení. To virtuální realitu celkově zpřístupnilo.

Další výhody

Kromě nepochybné úspory času, neboť během jedné návštěvy realitní kanceláře může klient navštívit i desítky bytů, přináší virtuální prohlídka i další možnosti, například si klient může vybrat standardy, které by v bytě chtěl mít a hned si je prohlédnout, jak budou vypadat, týká se to zejména obkladů v koupelnách, dekorů podlah atd.

Skvělá i u pronájmů

Virtuální realita se začíná využívat i při zprostředkování pronájmů. Po této službě se můžete ptát ve vybrané realitní kanceláři. Byla by škoda ji nevyužít. Zájem je i ze strany majitelů bytů, kteří nemovitosti pronajímají. Většina klientů o virtuální prohlídku své nemovitosti má zájem. Což je i jistý impulz pro realitní kanceláře, jakým směrem se mohou dále ubírat.

Není pochyb, že virtuální realita se stane běžným prodejním nástrojem, přesto stále určitě nenahradí plně člověka a jeho osobní přístup.

Autor příspěvku:

REALCITY je největším vydavatelstvím v ČR zaměřeném na realitní trh. Jeho produkty působí na českém trhu již od roku 2001, je provozovatelem portálu www.realcity.cz a specializuje se na periodika určená pro profesionály v oblasti nemovitostí. V České republice vydává celkem 2 regionální tituly. Od roku 2017 je součástí českého vydavatelství VLTAVA LABE MEDIA a.s.

Google+