Už vás nebaví být pod dohledem šéfa, ranní vstávání do práce a pozdní příchody domů? Jestli přemýšlíte nad podnikáním, máme pro vás pár tipů. Inspiraci si můžete vzít i z toho, v čem Češi podnikají nejčastěji.
Rozhodnutí pustit se do podnikání je velký krok. Než ale odejdete z práce, potřebujete nápad, v čem vlastně budete podnikat. Ten, ač se to často zdá být naopak, většinou nepřijde jen tak, je potřeba se nad ním zamyslet. V Česku podniká téměř jeden milion lidí, a to v různých odvětvích od řemeslných prací až po IT. Řada z nich začíná živností, ale není to pravidlo. Vybrat si můžete i obchodní společnost, nejčastějším případem je podnikání formou společnosti s ručeným omezeným.
Jak založit s. r. o.?
Zakládání společnosti s ručením omezeným, tedy s. r. o., je zdlouhavý proces. Jak tedy založit s. r. o.? Prvním krokem je společenská smlouva se všemi náležitostmi, jako je název a sídlo firmy, jména společníků, předmět podnikání i výše vkladu. Jako základní kapitál vám postačí pouhá 1 koruna. Tím to ale nekončí a čeká vás kolečko úřadů a žádost o zapsání do obchodního rejstříku.
Celý proces si můžete zjednodušit. S otázkou, jak založit s. r. o., vám pomůžeme, a dokonce vám společnost rádi založíme. Firmu můžete také přímo koupit – tzv. ready-made společnost je taková společnost, která je již připravená k okamžitému podnikání.
V čem se vyplatí podnikat?
Možná se dnes zdá, že už nelze přijít s ničím revolučně novým, s čím by se dalo podnikat. Opak je ale pravdou. I v případech, kdy nevymyslíte originální produkt nebo službu, můžete mít ziskové podnikání.
Sledujte trh a to, co lidé hledají. Buďte tam, kde je poptávka a reagujte na ni. V čem se vám vyplatí podnikat?
- IT – ať už jste zdatný programátor, tvůrce webových stránek nebo správce systému, ve světě se neztratíte. Éra internetu vám navíc zajistí dostatek práce a klientů, kteří budou ještě hodně dlouho poptávat vaše služby.
- Marketing – podnikat v marketingu je také velmi oblíbené. Založte si digitální agenturu, nabízejte služby v oblasti SEO, copywritingu nebo třeba grafiky a designu. Své klienty si najdete vždy a pokud budete dobří, nebude trvat dlouho a dostanete se do zisku.
- Vzdělávání – jste špička v oboru nebo můžete nabídnout něco nového? Pusťte se do vzdělávání či školení.
- Stavebnictví – nedostatek řemeslníků přeje podnikání. Pokud jste zdatný elektrikář, mechanik, zedník nebo se věnujete jinému řemeslu, poptávka po vás bude vysoká.
- Doprava a logistika – stejně jako řemeslníků, i řidičů je nedostatek. Pokud umíte jezdit s kamionem nebo nákladním autem, nemusíte se bát jít vlastního podnikání.
Oblíbené je podnikání z domova
Podnikání se dá dělat i v menším měřítku. Mnoho lidí využívá podnikání jen jako přivýdělek při zaměstnání nebo mateřské či rodičovské dovolené. V takovém případě máte na výběr opravdu velké množství činností a oblastí, kterým se můžete věnovat: ať už jde o psaní blogu, grafický design, publicistiku, účetní služby nebo třeba vyrábění toho, co vás baví – například přírodní kosmetiky nebo šperků.