Materiály budoucnosti. Trendy 2020, které hýbou světem bydlení

13.05.2020 /

Zajímá vás, jaké jsou trendy materiály budoucnosti? Co bude slušet vašemu domovu letošní rok i ty následující? Kudy jdou světoví designéři, kteří udávají směr, kudy se budeme v bydlení ubírat? Připravte se na inovace, luxus i hravost. Všechno se točí kolem přírody, udržitelnosti a je kladen důraz na kvalitu zpracování. Tradiční řemesla mají zelenou už několik let.

Svět se mění před očima

Ano, letos dochází ke změnám napříč všemi oblastmi našich životů. Ne jinak je to i v případě bydlení. Designéři, kteří určují světové trendy, se zabývají myšlenkou, kam vlastně patříme. Svět si pomalu uvědomuje, že každý z nás si vytváří vlastní osobitost, kterou formuje naše zkušenost a prostředí, ve kterém žijeme a bydlíme. Platí to jak pro svět on-line, off-line i naše fantazie. Představujeme vám pět hlavních směrů, kterými se bytový design bude v následujících letech ubírat.

Současný bytový design slibuje rozmanitost i hravost. Díky tomu nám umožňuje znovuobjevovat prostředí, ve kterém žijeme, a také být svobodně sami sebou.

Glamour pro milovníky materiálů

Uhrančivý, krásný, prestižní, ale i nespoutaně divoký – takový je Maximum Glam. Představuje luxus a jedinečný design. Uchvátí všechny nadšence luxusních a neotřelých věcí. Spojuje extravaganci s vrstvením a kombinuje textilie s falešnými kožešinami, třásněmi, fantastickými vzory i divokými barvami. Maximum Glam je také luxusní vzhled propojující ekologičnost, přírodní tkaninu a dlouhou udržitelnost.

Na vlně přírody a mystiky

Pure Spiritual – přesný opak předchozího stylu. Jak sám název napovídá, nachází rovnováhu v přírodě a mystice. Táhne masy lidí. Těch, kteří v dnešním, ve všech ohledech předimenzovaném světě, hledají svůj osobní ostrůvek, kde panuje ráj a klid. Představuje tlumené pastelové tóny a přírodní látky s organickou strukturou, které na ně působí jako oázy klidu. I v tomto stylu jsou ovšem novinky. Ty představují nové materiály jako např. Tencel. Pro nezasvěcené jde o vlákno botanického původu vyráběné z eukalyptového dřeva. Úžasné je i proto, že je vhodné i pro alergiky a ve srovnání s bavlnou mnohonásobně absorbuje vlhkost, přičemž si zachovává neuvěřitelnou jemnost i dobrou pevnost.

Pro milovníky velkoměst

Dalším aktuálním trendem je Active Urban. Styl, který je jako stvořený pro milovníky energie pulzujícího města. Energetické, měnící se v tvarech, hýřící novými technologiemi i barvami – prostě vše, co nabízí moderní město. Styl, který zahrnuje technický pokrok v kombinaci s využitím obnovitelných zdrojů a hledáním smart řešení. Představuje funkčnost i krásu zároveň. Propojuje technologický pokrok s praktičností. A to se zrcadlí i v použití materiálů a vzorů textilií.

Luxus i nostalgická krása minulých časů

Pro milovníky luxusního designu s nádechem nostalgie. Přesně takový je Heritage lux. Poukazuje na krásu designu a nestárnoucí historické dědictví, které přežilo staletí. V rámci textilií využívá luxusní látky, které jsou nadčasové a svou kvalitu nezapřou. Příkladem je samet nebo damašek. Velkou roli zde hraje i příběh, který je prostřednictvím materiálu či designového kousku vyprávěn.

Multi-Lokal

Styl spojující globální vlivy i kulturní dědictví a místní tradice. Asi vás proto nepřekvapí, že se v něm objevují nejrůznější folklórní vzory, které jsou kombinovány s geometrickými tvary. Styl, který upřednostňuje tradiční řemesla i domorodé styly v kontextu globálního světa, odkud čerpá inspiraci.

Praktičnost a multifunkčnost

Nový rok přeje praktické domácnosti a multifunkčnímu nábytku. Proč? Prostory se zmenšují, a tak by měl nábytek poskytnout všechno, co v daném prostoru potřebujeme, a přitom by neměl zabrat celou místnost. Je třeba přemýšlet o každém centimetru, jak jej funkčně využít. Skládací stoly, stohovatelné židle a další variabilní nábytek má zelenou. Důraz se klade i na dobře propracované úložné prostory, které jsou v nábytku stále častěji.

Autor příspěvku:

GRAPHIC DESIGNER s dlouholetou zkušeností, znalostí a dovedností v oboru grafické tvorby, DTP, produkce a markentingové komunikace.

Google+